Jämför enkelt abonnemang från Fello: snabbt och helt gratis.
- Oberoende jämförelser
- Detaljerad information om pris & erbjudanden
- Sveriges ledande operatörer och mobilnät
Uppdaterades: 2024-12-01
Operatörer vi jämför
Vanliga frågor och svar
Vilka teleoperatörer har nöjdast kunder?
Svenskt kvalitetsindex (SKI) gör varje år en studie över kundnöjdheten bland mobiloperatörernas kunder. År 2022 visade det sig att följande operatörer har kunder nöjdare än genomsnittet:
- Vimla
- Hallon
- Halebop
- Comviq
- Bransch-snittet
Vill du läsa rapporten själv så finns den att läsa här (öppnas i ny flik).
Vilken täckning har alla operatörerna där jag bor?
Operatörerna har så kallade täckningskartor man kan titta på för att se om täckningen är stark där man bor för den operatören man är intresserad av.
Vad är eSIM?
Ett E-sim tillåter att man kan aktivera en mobiloperatörs tjänster på din enhet utan att behöva ett fysiskt SIM-kort. Detta gör det enklare att byta mobiloperatörer och aktivera mobilanslutningar på enheter som inte har ett fysiskt SIM-kortplats, till exempel smarta klockor och andra IoT-enheter.
Fördelarna med eSIM inkluderar också att det är mindre och tar mindre plats i enheten, vilket möjliggör slimmare och mindre enhetsdesigner, exempelvis en smart klocka. Dessutom kan eSIM användas i flera länder och hos flera operatörer, vilket ger större flexibilitet och bekvämlighet för användare som reser ofta eller behöver tillfälliga mobila anslutningar.
Vad menas med ”surf inom EU/EES”?
SURF inom EU/EES betyder generellt att du kan använda din mobila surf till att gå ut på internet inom Europeiska unionen (EU) och Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES) utan extra kostnad utöver vad du betalar för din vanliga mobiloperatör hemma i Sverige. Detta innebär att du kan använda din mobiltelefon för att surfa på internet precis som du skulle göra hemma utan att behöva oroa dig för extra roamingavgifter eller andra kostnader när du reser inom EU och EES-länderna.
Kan jag behålla mitt gamla nummer?
Ja! Om du vill behålla ditt gamla nummer så går det allt som oftast att behålla ditt befintliga telefonnummer när du tecknar ett nytt mobilabonnemang. När du beställer ett seniorabonnemang så går det oftast att markera i beställningen att du vill behålla ditt nummer. Numret flyttas då över till ditt nya abonnemang.
Det kan vara värt att observera att en nummerflytt kan ta ett par dagar. I vanliga fall får du då ett provisoriskt mobilnummer i början på ditt mobilabonnemang, i väntan på att överförelsen hanteras.
Skulle du vilja ha ett nytt nummer i samband med ditt nya mobilabonnemang får man vanligtvis ett antal nummer att välja på i beställningen av abonnemanget.
Vad är ”spara surf” när det kommer till mobilabonnemang?
Sparad surf är ett koncept som de flesta mobiloperatörerna erbjuder. Principen går ut på att du i slutet av en månad får den surf du inte hunnit använda överflyttad till nästkommande månad. Detta gör att du får mer surf månaderna efter att du inte hunnit använda hela din surfpott.
Hur mycket mobilsurf behöver man?
Gigabytedata | Motsvarar ungefär |
---|---|
4 GB | 32 timmars surf, eller 64 minuter per dag. 40 timmars lyssning av ljudbok eller musik. 16 timmars videosamtal, på en månad blir det alltså 32 minuter om dagen. |
6 GB | 48 timmars surf, eller 96 minuter per dag. 60 timmars lyssning av ljudbok eller musik. 24 timmars videosamtal över nätet, på en månad blir det alltså 48 minuter om dagen. |
10 GB | 80 timmars surf, eller 2,5 timme per dag. 100 timmars lyssning av ljudbok eller musik. 40 timmars videosamtal över nätet, på en månad blir det alltså 80 minuter om dagen. |
15 GB | 120 timmars surf, eller 4 timmar per dag. 150 timmars lyssning av ljudbok eller musik. 60 timmars videosamtal över nätet, på en månad blir det alltså 2 timmar om dagen. |
25 GB | 200 timmars surf, eller 6,5 timme per dag. 250 timmars lyssning av ljudbok eller musik. 100 timmars videosamtal över nätet, på en månad blir det alltså lite drygt 3 timmar om dagen. |
50 GB | 400 timmars surf, eller 13 timmar per dag. 500 timmars lyssning av ljudbok eller musik. 200 timmars videosamtal över nätet, på en månad blir det alltså lite drygt 6 timmar om dagen. |
100 GB | 800 timmars surf, eller 26 timmar per dag. 1000 timmars lyssning av ljudbok eller musik. 400 timmars videosamtal över nätet, på en månad blir det alltså lite drygt 12 timmar om dagen. |
Om Abonnemango.se
Varmt välkommen till Abonnemango.se – här kan du kan jämföra abonnemang! Vi har samlat de bästa mobilabonnemangen från de främsta svenska operatörerna på vår webbplats, så att du enkelt kan jämföra och välja det erbjudande som passar dig bäst. Oavsett om du behöver obegränsad surf, eller föredrar ett mindre surfpaket, så finns det något för dig.
Vi på Abonnemango.se är dedikerade till att hjälpa dig att hitta det bästa mobilabonnemanget för dina behov. Vi förstår att det kan vara överväldigande att välja mellan alla de olika abonnemangen som finns på marknaden idag. Men oroa dig inte, vi är här för att hjälpa dig!
Vi strävar efter att ge dig den mest användarvänliga upplevelsen, och det är därför vår webbplats är enkel och intuitiv. Du kan enkelt filtrera efter pris, surfmängd och andra funktioner som är viktiga för dig, så att du snabbt kan hitta det bästa alternativet.
Vårt mål är att hjälpa dig spara tid och pengar genom att hitta det bästa abonnemanget för dina behov. Och med vår hjälp kan du vara säker på att du får den mest konkurrenskraftiga prissättningen för ditt abonnemang.
Så, tveka inte – ta en titt på våra abonnemang idag och hitta det bästa alternativet för dig!
Ansvarsfriskrivning
Vi på Abonnemango.se gör vårt bästa för att ge korrekt information om mobilabonnemang och dess jämförelser. Vi kan dock inte garantera att all information på vår webbplats är korrekt, komplett eller aktuell. Användare av vår hemsida bör använda informationen som ges med försiktighet och göra sin egen utvärdering och bedömning av mobilabonnemang innan de fattar beslut.
Vi tar inte ansvar för några förluster eller skador, inklusive direkta, indirekta, särskilda eller följande skador, som uppstår på grund av att använda vår webbplats eller pålitligheten i informationen som presenteras på webbplatsen. Vi förbehåller oss rätten att ändra eller uppdatera informationen på vår webbplats när som helst utan föregående meddelande.
Vi rekommenderar också att våra användare verifierar informationen direkt med mobiloperatörerna och deras officiella webbplatser innan de fattar några beslut om mobilabonnemang.
Hur vi tjänar pengar
Vi är medlemmar hos flera annonsnätverk. Detta innebär att vi får pengar när besökare från vår hemsida köper produkter hos distributörerna som vi hänvisar till. Eftersom dessa nätverk i sin tur samarbetar med så gott som alla av marknadens största distributörer, så kan vi alltid välja mellan nästan alla tillgängliga produkter på marknaden. Det gör att vi kan vara högst objektiva i våra recensioner. Dessutom försöker vi alltid basera våra rekommendationer på tester utförda av antingen oss själva eller andra tillförlitliga källor.